Algemene Voorwaarden

1. Definities

Klant een natuurlijke persoon of rechtspersoon waarmee de Leverancier een Overeenkomst afsloot tot het gebruik van de KINEXT Applicatie

Kinext Overeenkomst: de tussen de Leverancier en de Klant tot stand gekomen overeenkomst met betrekking tot de KINEXT Applicatie

Leverancier: z-Soft VOF

KINEXT Applicatie: de applicatie zoals beschreven in de Overeenkomst, waartoe de Leverancier aan de Klant toegang verleent voor gebruik conform de Overeenkomst

2. Aanbieding en overeenkomst

2.1 Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle diensten aangeboden via de KINEXT applicatie en op alle onderhandelingen, bestellingen, prijsoffertes, alsmede op alle andere overeenkomsten tussen de (toekomstige) Klant en de Leverancier, tenzij partijen uitdrukkelijk anders zijn overeengekomen. Deze voorwaarden vervangen alle voorgaande voorstellen en overeenkomsten.

2.2 De Leverancier is gerechtigd deze algemene voorwaarden eenzijdig te wijzigen. De Leverancier zal de Klant ten minste twee (2) maanden voor de inwerkingtreding van de wijzigingen informeren over de voorgenomen wijzigingen via email of via de KINEXT applicatie. Indien de Klant niet akkoord is met de voorgenomen wijzigingen, kan de Klant de overeenkomt met de Leverancier opzeggen tegen de datum waarop de wijzigingen in werking treden. Indien de Klant niet binnen vijftien kalenderdagen na ontvangst van de mededeling van Leverancier bezwaar maakt tegen de aangekondigde wijzigingen, wordt de Klant geacht de wijzigingen te aanvaarden. De ontvangstdatum wordt behoudens tegenbewijs bepaald op de derde dag na verzending.

2.3 Alle voorstellen of prijsoffertes met betrekking tot de KINEXT Applicatie zijn vrijblijvend en herroepbaar.

3. Gebruiksrecht

3.1 De Leverancier verleent De Klant bij een overeenkomst het niet-exclusieve en niet overdraagbare recht om de KINEXT Applicatie te gebruiken gedurende de looptijd van de overeenkomst.

3.2 Het gebruiksrecht vangt aan op het moment dat de betaling door de Klant door de Leverancier is ontvangen.

3.3 De Klant zal de KINEXT Applicatie slechts gebruiken in overeenstemming met deze algemene voorwaarden.

3.4 De Leverancier mag, naar eigen inzicht, vernieuwingen aanbrengen in de KINEXT Applicatie. De Leverancier zal de Klant tijdig op de hoogte stellen van de verwerking van updates en/of upgrades voor zover deze van belang zijn voor het gebruik van de KINEXT Applicatie. Dit naar het oordeel van de Leverancier.

4. Reikwijdte van het gebruiksrecht

4.1 De Klant mag niet toestaan dat de KINEXT Applicatie wordt gebruikt door andere personen dan de Klant zelf.

5. Duur en einde overeenkomst

5.1 De overeenkomst vangt aan op het moment dat de betaling door de leveranciers werd ontvangen

5.2 De overeenkomst wordt aangegaan voor de duur van 1 jaar/maand.

5.3 Na afloop van de overeenkomst heeft de Klant geen toegang meer tot de applicatie noch de door hem geüploade content.

6. Prijs en betaling

6.1 Alle door de Leverancier gehanteerde prijzen en andere tarieven zijn exclusief BTW en exclusief eventuele andere heffingen van overheidswege die voor rekening van de Klant komen.

6.2 Facturatie en inning van de vergoeding gebeurt via een jaarlijks of maandelijks voorschot al naargelang de overeenkomst. De vervroegde opzeg van de overeenkomst kan in geen geval aanleiding geven tot teruggave van het betaalde bedrag.

7. Verplichtingen van de Leverancier

7.1 De Leverancier staat ervoor in dat er dagelijks een back-up wordt gemaakt van de in de KINEXT Applicatie aanwezige gegevens.

7.2 De Leverancier staat ervoor in dat de gegevens die de Klant middels de KINEXT Applicatie heeft ingevoerd zo goed als redelijkerwijs mogelijk worden beveiligd tegen verlies, diefstal, ongeautoriseerde toegang en wijziging door niet-gebruikers.

8. Verplichtingen en medewerking van de Klant

8.1 De Klant dient zelf de nodige hardware aan te schaffen voor het gebruik van de KINEXT Applicatie.

8.2 Het is de verantwoordelijkheid van de Klant dat de gebruikte apparatuur en software voldoen aan de systeemeisen opgelegd door de KINEXT Applicatie.

8.3 De Klant is verantwoordelijk voor het treffen van de nodige maatregelen teneinde software te beschermen tegen virussen, computercriminaliteit en onrechtmatig gebruik door eigen gebruikers of door derden.

9. Gegevens

9.1 De gegevens die de Klant middels de KINEXT Applicatie heeft ingevoerd worden opgeslagen in een databank die onder beheer van de Leverancier staat.

9.2 De Klant blijft te allen tijde eigenaar van de door hem ingevoerde gegevens.

9.3 Tot een half jaar na het einde van de Overeenkomst kan de Klant de Leverancier verzoeken, om de KINEXT Applicatie te heractiveren. De heractivatie gebeurt pas nadat de eerste betaling van de vergoeding met betrekking tot de heractivering is ontvangen. Na heractivering heeft de Klant weer inzicht in zijn gegevens zoals die ten tijde van de beëindiging waren opgenomen.

9.4 De Leverancier kan nooit verantwoordelijke worden gesteld voor het verloren gaan van gegevens die niet op correcte wijze in het systeem werden ingevoerd.

9.5 De leverancier is niet verantwoordelijk voor de inhoud en juistheid van de gegevens die de Klant via de KINEXT Applicatie bij de Leverancier heeft geplaatst.

10. Ondersteuning

10.1 Gedurende de Overeenkomst heeft de Klant zonder vergoeding recht op technische ondersteuning.

10.2 Technische ondersteuning omvat het recht op het raadplegen van documentatie. Daarnaast kunnen 24 uur per dag vragen worden ingediend via de KINEXT Applicatie met betrekking tot het gebruik en het functioneren van deze Applicatie.

10.3 Technische ondersteuning omvat niet:

  • diensten ten aanzien van systeemconfiguraties (inrichting), hardware en netwerken;
  • ondersteuning op locatie;
  • het converteren van bestanden of terugzetten van back-up bestanden;
  • bestandsreparaties, waarbij de oorzaak niet kan worden toegeschreven aan de KINEXT Applicatie;
  • support voor de internetverbinding.

10.4 De Leveranciers verbindt zich ertoe de Klant steeds op voorhand te wijzen op eventuele meerkosten die aangerekend zullen worden bij de vraag tot ondersteuning voor zover deze niet valt onder de technische ondersteuning zoals bedoeld in art 10.1 van deze voorwaarden.

11. Beschikbaarheid

11.1 De Leverancier spant zich in voor optimale beschikbaarheid van en toegang tot de KINEXT Applicatie.

11.2 De Klant wordt steeds voorafgaandelijk op de hoogte gesteld indien de beschikbaarheid van de KINEXT Applicatie wordt beperkt als gevolg van onderhoudswerkzaamheden, aanpassingen of verbeteringen aan de KINEXT Applicatie. De Leverancier tracht de beperkte beschikbaarheid tot een minimum te beperken.

11.3 De beperkte beschikbaarheid als gevolg van werken zoals bedoeld in art 11.2 van deze voorwaarden kunnen in geen geval aanleiding geven tot een recht op schadevergoeding van de Klant jegens de Leverancier.

12. Log in procedure en gebruik van de KINEXT Applicatie

12.1 De Klant is verplicht de loginprocedure te volgen.

12.2 De Leverancier mag de loginprocedure naar eigen inzicht aanpassen. De Leverancier zal de Klant hiervan tijdig op de hoogte stellen.

12.3 De Klant dient zorgvuldig om te gaan met en is verantwoordelijk voor de logingegevens. De Logingegevens zijn niet overdraagbaar. De Klant is ten aanzien van de logingegevens verplicht volstrekte geheimhouding te betrachten ten opzichte van eenieder. De Klant is aansprakelijk voor ieder gebruik van zijn logingegevens.

12.4 De Klant heeft middels zijn persoonlijke login gegevens toegang tot de KINEXT Applicatie.

12.5 De Leverancier heeft te allen tijde het recht om zonder opgave van redenen de toegang van de Klant tot de KINEXT Applicatie voor onbepaalde tijd te beperken of te blokkeren, indien vermoeden van misbruik of anderszins oneigenlijk gebruik aanwezig is.

13. Aansprakelijkheid

13.1 De Leverancier kan slechts aansprakelijk worden gehouden voor directe schade aan zaak of persoon welke het gevolg is van zijn opzet of grove schuld.

13.2 De Leverancier is nimmer aansprakelijk voor indirecte schade waaronder, doch niet uitsluitend, wordt verstaan: gederfde winst, gemiste besparingen, verminderde goodwill, schade door bedrijfsstagnatie, schade als gevolg van aanspraken van de klanten van de Klant, verminking of verlies van data, schade verband houdende met het gebruik van door de Klant aan de Leverancier voorgeschreven zaken, materialen of software van derden, schade verband houdende met de inschakeling van door de Klant aan de leverancier voorgeschreven toeleveranciers, voor gevolgschade, ongeacht de aard van de handeling (contractbreuk, onrechtmatige daad of anderszins), zelfs indien de Leverancier in kennis is gesteld van de kans op het ontstaan van die schade.

13.3 De Leverancier is nimmer aansprakelijk voor enige schade van welke aard ook geleden door de Klant verband houdende met het tijdelijk niet juist, of het tijdelijk niet volledig beschikbaar zijn van de KINEXT Applicatie.

13.4 Voor zover de Leverancier geen aanspraak kan maken op de in dit artikel omschreven aansprakelijkheidsuitsluitingen of -beperkingen, is zijn aansprakelijkheid ten allen tijde per geval beperkt tot een bedrag € 500.

13.5 De Klant erkent en aanvaardt dat de vergoeding voor de KINEXT Applicatie is vastgesteld met inachtneming van de aansprakelijkheidsbeperking als bedoeld in dit artikel.

13.6 De aansprakelijkheid van de Leverancier wegens toerekenbare tekortkoming in de nakoming van een overeenkomst met de Klant ontstaat in alle gevallen slechts indien de Klant de Leverancier onverwijld in gebreke stelt, waarbij een redelijke termijn wordt gegeven om zijn verplichtingen alsnog (juist) na te komen, en de Leverancier na die termijn toerekenbaar tekort blijft schieten in de nakoming van zijn verplichtingen. De ingebrekestelling dient een zo volledig en gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming te bevatten, zodat de Leverancier in staat is adequaat te reageren.

13.7 Elk recht op schadevergoeding vervalt in ieder geval indien de Klant heeft verzuimd maatregelen te nemen om (I) de schade onmiddellijk nadat deze zich heeft voorgedaan, te beperken; (II) te voorkomen dat (andere of bijkomende) schade ontstaat; of (III) indien de Klant nalaat de Leverancier zo spoedig als redelijkerwijs mogelijk is van de schade in kennis te stellen en hem van alle relevante informatie te voorzien.

13.8 Iedere vordering tot schadevergoeding tegen Leverancier vervalt na 24 maanden na het ontstaan van de vordering.

14. Privacy

14.1 Voor zover de Klant met gebruikmaking van de KINEXT Applicatie persoonsgegevens verwerkt, is de Klant daarvoor de verantwoordelijke in de zin van de Wet voor de bescherming van persoonsgegevens. De Klant staat ervoor in dat hij de persoonsgegevens rechtmatig verwerkt. De Leverancier zal de persoonsgegevens uitsluitend verwerken in opdracht van de Klant en overeenkomstig de instructies van de Klant, binnen de perken van de Overeenkomst.

15. (Leverings)termijnen

15.1 Alle (leverings)termijnen worden door de Leverancier naar beste weten vastgesteld en worden zoveel mogelijk in acht genomen. Zodra de Leverancier op de hoogte is van een omstandigheid die tijdige levering mogelijk in de weg staat, treedt hij in overleg met de Klant over een nieuwe (leverings)termijn. De Klant heeft in geen geval recht op schadevergoeding in verband met een te late levering.